Byta silikon på ett akvarium som stått tomt i flera år

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Plejaderna
    • March 2007
    • 347

    Byta silikon på ett akvarium som stått tomt i flera år

    Hejsan
    Jag har nu googlat mig fram till att man antingen kan byta silikonet helt eller bara ta bort de torra bitarna och lägga på nytt silikon ovanför det gamla. Det jag däremot inte kunde hitta var om delvis byte är lika effektivt som helt.
    Är ute efter ett extra kar jag tänkte köpa begagnat och undrar alltså vad är er erfarenhet av att bara ta bort det torra och sätta på nytt på de ställen och skulle ni rekommendera detta framför av att byta allt silikon?
    Omnia vincit amor; et nos cedamus amori
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Silikon håller länge så ett akvarium kan klara säkert minst 30år. Skulle du dock känna hårda torra partier i silikonet så bör allt silikon tas bort och sen limmas om! När man lägger nytt silikon ovanpå det gamla så ska det vara för att täta om det läcker litegrann.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Plejaderna
      • March 2007
      • 347

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      Silikon håller länge så ett akvarium kan klara säkert minst 30år. Skulle du dock känna hårda torra partier i silikonet så bör allt silikon tas bort och sen limmas om! När man lägger nytt silikon ovanpå det gamla så ska det vara för att täta om det läcker litegrann.
      Tack åheim. Då gäller det att vara extremt uppmärksam vid köp av begagnat.
      Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

      Kommentar

      Arbetssätt...