Ytterfilter med udda format?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jerka_R
    • October 2005
    • 43

    Ytterfilter med udda format?

    Tjena. Av estetiska skäl skulle jag vilja få tag i ett ytterfilter i liggande format, bredare än högt så att säga. Det ska vara till ett akvarium på ca 60 liter så det behöver inte vara stort även om det inte gör något med lite filtervolym förstås. Någon som sett något åt det hållet någonstans?
  • Plejaderna
    • March 2007
    • 347

    #2
    Jag har svårt att se att sådan design finns på marknaden, i alla fall när det kommer till konventionella filter. Har man öppningen på toppen blir det lite svårt att komma åt filtermassan som ligger åt sidorna samt att flytta vattnet genom hela filtret. Har man öppning på sidan är risken för att det skall läcka större.
    Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

    Kommentar

    • Jerka_R
      • October 2005
      • 43

      #3
      Tack. Jag ser inte riktigt samma problem som du. Avluftning kan jag tänka mig är ett skäl däremot men det borde nån klurig kunna lösa. In på ena sidan och ut på andra sidan och en impeller i mitten. Men å andra sidan så finns det ju en anledning till att alla ytterfilter ser ut som dom gör. Kanske främst för att det bara finns en mupp i hela världen som efterfrågar liggande filter

      Kommentar

      • Plejaderna
        • March 2007
        • 347

        #4
        Du kan inte vara den enda som efterfrågar liggande filter. Tänker jag i lite större format så är ju de reningsverk jag känner alla stora liggande filter
        Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

        Kommentar

        Arbetssätt...