Läckande Eheim 2222 PRO

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rosa
    • September 2002
    • 435

    Läckande Eheim 2222 PRO

    Hej.

    Jag har ett Eheim 2222 Pro som läcker.
    Först trodde vi att det var den stora O-ringen, den som går runt hela pumphuvudet, den ringen är numera bytt, men pumpen läcker lika glatt.
    När jag lyfte av huvudet från burken rann det en hel del vatten från hålen som sitter på var sida om klorna som låsen griper tag om.

    Dessa befinner sig utanför O-ringen och därför utanför den täta miljön som vattnet ska befinna sig inom.
    Kan det vara så att det uppstått en spricka/läcka i huvudet som vattnet kan passera och sedan komma ut genom dessa hål.
    Kan det vara låsen som inte låser ordentligt?
    Senast redigerad av Rosa; 06 October 2019, 14:24.
    Eva
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Ja då är det troligen vid slanganslutningen det läcker, det sitter små o-ringar på anslutningen som du sätter i filtret och även inuti som håller reglagen täta...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Rosa
      • September 2002
      • 435

      #3

      Typ 744520.

      Jag har tittat fram och tillbaka, upp och ner på den hm hm sprängskissen och letat efter något som saknats och missat dessa varje gång. De är inte bara dåliga de saknas helt.
      Köpte filtret billigt eftersom det läkte, jag var stensäker på att det var en O-ring som var dålig, tyvärr bara fel ring.
      Om säljaren bara hade vetat......
      Eva

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4




        https://www.google.com/url?sa=i&sour...70473105171641 Här är ju adaptern och detska sitta en ring på ändarna och så sitter det ringar inuti varje kran
        Senast redigerad av åheim; 06 October 2019, 20:35.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Rosa
          • September 2002
          • 435

          #5
          Tack för hjälpen, nu är pumpen "up and running".
          Eva

          Kommentar

          Arbetssätt...