JBL CristalProfi e1502 HJÄLP!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DonNico
    • June 2019
    • 24

    JBL CristalProfi e1502 HJÄLP!

    Hejsan jag har köpt mig en ny pump (beggad) men jag får inte igång den. det är första gången jag använder mig av external pump, har följt alla videos osv på nätet, men vid självpumpning vid start av filtret får jag aldrig vatten till pumpen så att säga, någon som har några tips på hur jag kommer vidare?
  • DonNico
    • June 2019
    • 24

    #2
    hur länge ska man handpumpa? känns som jag får 0 motstånd, försökt se så alla slangar är täta och det ska dem vara? blir så frustrerad

    Kommentar

    • cambru

      • September 2008
      • 209

      #3
      Jag har ingen erfarenhet av det filtret men du kan få ett generellt råd som jag använder om jag har problem att få igång ytterfilter någon gång. Se till att utflödet är lägre än insuget så brukar tyngdlagen få igång flödet när man sätter igång filtret. Jag sätter utflödet i en hink på golvet och när det flödar flyttar jag utflödet till akvariet från hinken. Bara du fått vatten i hela systemet brukar det rulla igång.

      Kommentar

      • DonNico
        • June 2019
        • 24

        #4
        Tack cambru jag ska prova det.

        Kommentar

        • DonNico
          • June 2019
          • 24

          #5
          det problemet verkar vara, 'är att det är luft i systemet, som att när jag väl trycker på den där "självpumpen" händer inget. och jag pressar som en dåre.

          Kommentar

          • DonNico
            • June 2019
            • 24

            #6
            får det att funka med en hink i badrummet, men direkt när jag försöker vid akvariumet går det ej, kan påtalas att karet inte har jätte mycket vatten men att pipen ink kopplingen ligger under vattnet vid pumpning, samt att pumpen står på golvet

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13123

              #7
              Om du inte får det att fiunka med självpumpen så gör du helt enkelt så att du lyfter upp utblåset och så suger du i den tills du hör att vatten börjar fylla pumpen!
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • DonNico
                • June 2019
                • 24

                #8
                Ursprungligen postat av åheim
                Om du inte får det att fiunka med självpumpen så gör du helt enkelt så att du lyfter upp utblåset och så suger du i den tills du hör att vatten börjar fylla pumpen!
                <3 testade det först men gick ej, men nu fick jag igång det efter badrums testet. woho!

                tack för hjälpen

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13123

                  #9
                  Har haft jbl och dem kan va lite kinkiga att få igång med primerknappen...
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • Solidus
                    • July 2019
                    • 13

                    #10
                    Har själv en e1502 och känner igen problemet, Man får trycka som en idiot på handpumpen, MEN om man trycker rakt ner så kommer det att gå

                    Kommentar

                    Arbetssätt...