Höga Akvarier?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pop81
    • May 2019
    • 130

    Höga Akvarier?

    Hej!
    Jag är ny på forumet o det va ett bra tag sen jag hade fiskar. Jag har äntligen lyckats övertala min sambo att skaffa akvarie
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Välkommen i forumet och lycka till med akvariet.
    Angående rubriken med ett frågetecken. Vad undrar du över?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Pop81
      • May 2019
      • 130

      #3
      Tack. Jo jag undrade iom att mitt kommande akvarie inte kommer va mer än 70 långt men ändå va på 200liter så när jag tittar på art beskrivningarna här på forumet så står det exepelvis att minimi längden ska va 90 exempelvis och 150liter. Så min fråga är om jag ska gå på längden strikt som står? eller om man kan kompensera med djupare o högre som mitt kommer va? Så jag vet vad jag har att välja på.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        Hej! Nej höjden kompenserar inte för en mindre bredd. Fiskar simmar i huvudsak vågrätt och och sen handlar det om revirbeteende och revir hålls i sidled. Hoppas du förstår vad jag menar.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Pop81
          • May 2019
          • 130

          #5
          Tack ok då vet jag! Jag får jag försöka förhandla mig till ett akvarium som är större för finns inte så mycket intressant som får plats med bara 70×51×60 .. Hade tänkt att jag kanske skulle ha scalare o några medelstora ciklider 10-15cm men men. Tack för svaren!

          Kommentar

          Arbetssätt...