Ny belysning 720L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2871

    #16
    Fattar det som att Fluval 3.0 är 120cm? Det saknas alltså 80cm för att täcka ett 720 om man räknar så. Sen beror ju lite på ifall armaturen pendlas en bit över akvariet eller hur man nu väljer att montera armaturerna.

    Kommentar

    • vmax4ever
      • April 2005
      • 198

      #17
      Jo det glömde jag helt, men känns som 2 59w bör ge mest för pengarna och dessa bör duga låg till mellan på växter?
      Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den

      Kommentar

      • Sleaper

        • September 2008
        • 2871

        #18
        Ingen aning hur det kommer att funka, förmodligen går det nog rätt hyggligt. Men det blir ju mörkt vid sidorna på karet.

        Kommentar

        • vmax4ever
          • April 2005
          • 198

          #19
          Så jävla svårt.. vill juh inte chansa för dom pengarna och bli besviken :/
          Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den

          Kommentar

          • Sleaper

            • September 2008
            • 2871

            #20

            Täcker inte hela karets längd och är rekommenderade för akvarier upp till 180cm. Men två sådana skulle ge ett bra ljus i karet är jag övertygad om. Förmodligen behövs en kontrollenhet för att kunna dämpa ljuset något. Har själv två av dessa i kortare variant till ett Lido 200 som ju också är ett högt akvarium, men dom kör jag nu på 60-70% av max eller nåt sånt.

            Kommentar

            • vmax4ever
              • April 2005
              • 198

              #21
              Finner inga värden eller diskussioner/tester om dom.

              men tack för tipset.
              Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den

              Kommentar

              • Sleaper

                • September 2008
                • 2871

                #22
                Jag har som sagt sådana själv och är väldigt nöjd med både ljuskvaliteten som jag tycker är riktigt bra men även styrkan. Inga problem att få bottentäckare som t.ex Eleocharis mini att växa i mitt Lido 200.

                Kommentar

                • vmax4ever
                  • April 2005
                  • 198

                  #23
                  Gräver vidare i 3.0 då dom länkade kräver 2st led dimmers för mobil då rör över 1200 har 2kanaler så närmare 10 000 för nåt som jag inte kan finna ens diskussioner om.. än mindre par värden känns som en chansning.

                  tackar som sagt iaf.
                  Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den

                  Kommentar

                  • Sleaper

                    • September 2008
                    • 2871

                    #24
                    Klarar man sig med 2st armaturer och en kontrollenhet landar man väl på ca. 6500kr. Har haft en del led genom åren som t.ex. Maxspect razor och annat. Men Easy LED är bland det bästa jag haft hittills. Blir ju inget ”ljusspel” direkt, då får man köpa led med mer riktat ljus. Lycka till förresten!
                    Senast redigerad av Sleaper; 18 April 2019, 16:00.

                    Kommentar

                    • vmax4ever
                      • April 2005
                      • 198

                      #25
                      Vart 2st fluval 3.0 59w så nu lurar jag på gödning och testkit , som jag redan startat en tråd om.
                      Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den

                      Kommentar

                      Arbetssätt...