vidcxl led lampa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • walak
    • April 2010
    • 263

    vidcxl led lampa

    tycker det är så snyggt när man har sett att visa har blått ljus till kvällen så nu har jag hitta denna https://www.vidaxl.se/e/871847588391...rium-rgb-94-cm

    tror ni att den kommer funka till mitt juwel Rio 240? tänkte montera den på den bakre luckan så att den lyser ner mot vattnet men jag vet inte så mycket om led och funderar på om den kommer räcka till att lysa upp akvariet för man vill ju inte att det ska bli något blaskit blått ljus??

    att byta ut hela ljusrampen till led är inget som är aktuelt just nu

    Tacksam för hjälp
  • Zwahlen
    • December 2018
    • 11

    #2
    Som kvällbelysning kan det fungera... Står ju ingen Lumen (ljusstyrka) men 9w är alldeles för klent för dagsljus...

    Kommentar

    • walak
      • April 2010
      • 263

      #3
      Ursprungligen postat av Zwahlen
      Som kvällbelysning kan det fungera... Står ju ingen Lumen (ljusstyrka) men 9w är alldeles för klent för dagsljus...
      Nä det vet jag utan det är bara tänkt som mysbelysning till kvällen och övrig tid så kör jag på den vanliga ljusrampen

      Men hur funkar det blåa ljuset kan man ha den på hela natten och fiskarna tar det som natt iallafall eller ska man släcka ner så det blir svart?
      Som idag så är ljuset på mellan kl 13-23

      annars ändrar jag om tiden så kör jag vanligt ljus mellan 11-21 och blått mellan 21-24

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        Jag kör liknande belysning men jag har den som övergång så den startar 30 min för och lyser ett par timmar efter så att fisken får en mjuk övergång till natt. Fiskar blir stressade och kan få panik om det går från fullt ljus till becksvart...
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • walak
          • April 2010
          • 263

          #5
          Men hur gör du övergången har du någon dimmer på det blåa ljuset eller är det bara så att det slår på?

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13110

            #6
            Ursprungligen postat av walak
            Men hur gör du övergången har du någon dimmer på det blåa ljuset eller är det bara så att det slår på?
            Ja jag har allt på timer.
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • walak
              • April 2010
              • 263

              #7
              Ursprungligen postat av åheim

              Ja jag har allt på timer.
              Skulle du kunna lägga in en bild så får jag se hur din lösning är så jag har lite att gå på

              Kommentar

              Arbetssätt...