Led belysning till ramakvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andise
    • November 2018
    • 15

    Led belysning till ramakvarie

    Hej!

    skulle behöva hjälp med belysning till mitt 310 liters ramakvarie. Har tittat lite på fluval nya Aqua sky led belysning. Den har ju armar man kan dra ut för att passa. Men när jag kollar hur folk har sin belysning så har dom helglas akvarium som är öppna. Funkar sån belysning till ramakvarie med täckglas?
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Någon annan kanske kan svara bättre men det är svårt att hitta LED-belysning som passar för ramakvarier. Jag tycker det ser ut som att Fluval Aquasky LED skulle kunna stå på ramen eller täckglaset men det kan ju inte haka i på en glaskant som det gör i ett öppet akvarium utan ram. Jag har använt Aquael Leddy slim som jag då har lagt direkt på täckglaset utan hållare.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3
      Ursprungligen postat av Andise
      Hej!

      skulle behöva hjälp med belysning till mitt 310 liters ramakvarie. Har tittat lite på fluval nya Aqua sky led belysning. Den har ju armar man kan dra ut för att passa. Men när jag kollar hur folk har sin belysning så har dom helglas akvarium som är öppna. Funkar sån belysning till ramakvarie med täckglas?
      Absolut! Eheim power led funkar också, de allra flesta funkar faktiskt, men aquael leddy slim som Stefant nämner har dåliga fästen och är beroende av en glaskant, men som han nämner så går det utmärkt att lägga den direkt på täckglaset, jag har två stycken leddy på det viset och tycker det är en bra, billigare led belysning.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Andise
        • November 2018
        • 15

        #4
        Tack för tips

        Kommentar

        • Andise
          • November 2018
          • 15

          #5
          Annars får man väll prova att limma dit 2 glasskivor på kanterna så man kan fästa det som ett öppet glasakvarium

          Kommentar

          Arbetssätt...