Doppvärmare gått sönder, tips för att hålla karet varmt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    • July 2015
    • 1373

    Doppvärmare gått sönder, tips för att hålla karet varmt?

    Hej!
    Jag råkade ta sönder doppvärmaren till vårt 240 liters igår. I karet finns det dvärgciklider, tetror, pansarmalar och en clownpleco.
    Och jag vet inte om jag kommer att få tag på en doppvärmare förrän tidigast måndag både pga av snöovädret. Vårt hus är inte det varmaste av lite olika orsaker och i natt ska det bli -15 utomhus.
    Just nu håller akvariet runt 23 grader och det är -2 grader ute. Om temperaturen skulle falla till 20 under en natt? Bör jag vara orolig?
    Finns det något som jag kan göra för att hålla temperaturen uppe?
    Med vänlig hälsning Linda
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Kan du flytta en doppvärmare från ett annat akvarium lite fram och tillbaka?

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      #3
      Ja men de övriga är för akvarier under 100 liter. Vet inte om de orkar?
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • stefant
        • January 2009
        • 783

        #4
        Jag vågar egentligen inte råda om det men jag tror att de skulle klara det något dygn som det handlar om.

        Kommentar

        • cambru

          • September 2008
          • 209

          #5
          En-två graders skillnad brukar inte vara några problem vid vattenbyte och nu pratar vi om att temperaturen sjunker ganska långsamt och dessutom en väldigt begränsad tidsperiod. Nu vet jag inte om någon av fiskarna du har är extra känsliga men jag skulle inte vara så orolig.

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            #6
            Då avvaktar jag. I värsta fall får jag fylla på med lite varmare vatten. Känns inte så lockande att åka ut i detta väder.
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            Arbetssätt...