Akvastabil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danielpalandet
    • October 2018
    • 2

    Akvastabil

    Blev i helgen sugen på att på nytt "bli med akvarium". Har genom åren haft många både stora och små kar med främst Malawi och Tanganyika ciklider. Det sista karet såldes före flytt för 2 år sedan. Ett helglas på +500 liter. I helgen sprang jag på ett Akvastabil effect-line 180l i en djuraffär. Priset inklusive möbel var endast 2500:- Minns att Akvastabil kar alltid hade ett gott rykte men var ganska dyra. Hur är dessa kar idag? Rampen var T8 2x 30W. Det känns ju inte helt modernt med T8 rör 2018. Men priset känns ju väldigt ok?
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Jag tycker att det verkar som ett bra pris och med en möbel med förvaring antar jag. Jag gillar ramakvarier och hade gärna köpt det. Ljuset är inte det bästa men räcker till för ett naturligt växtakvarium (typ Walstad). Man kan ju komplettera med reflektorer om det behövs, vet ej exakt hur armaturen är uppbyggd. Men ska du inte ha växter så räcker det väl mer än väl.

    Kommentar

    • Danielpalandet
      • October 2018
      • 2

      #3
      Ja det medföljer en grå bänk till akvariet. Armaturen verkar fin med reflektorer ovanför rören. Om det blir så att man fortsätter med afrikanska ciklider lär det inte bli mycket till växter ändå. Får kanske slå till!

      Kommentar

      Arbetssätt...