Möbel till 110L akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Josse84
    • September 2018
    • 2

    Möbel till 110L akvarium?

    Ska skaffa akvarium igen. Har tidigare haft ett 54L men ska nu skaffa ett 110L. Mått ca 81*36*45.
    Vilken typ av möbel är lämplig att ha detta på? Gillar ej de rangliga underskåp som finns att köpa i affärerna.
    Vad har ni ert liknande storlek på akvarium på för möbel?
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Det låter väldigt likt Juwel Primo 110 som Juwels underskåp passar utmärkt till. Jag har ett sådant underskåp själv och tycker att det är bra och jag tycker inte att det är rangligt. Det har du väl redan valt bort men jag tycker att det kan nämnas i alla fall.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13127

      #3
      Jag byggde en möbel med lecablock som jag sprayade vita och vitmålad MDF http://i32.photobucket.com/albums/d4...4/IMG_1715.jpg
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Josse84
        • September 2018
        • 2

        #4
        Ursprungligen postat av stefant
        Det låter väldigt likt Juwel Primo 110 som Juwels underskåp passar utmärkt till. Jag har ett sådant underskåp själv och tycker att det är bra och jag tycker inte att det är rangligt. Det har du väl redan valt bort men jag tycker att det kan nämnas i alla fall.
        Du menar detta?
        Det är ju ingen stödpelare i mitten av skåpet och är gjort av spånskiva. Är det verkligen bra och hållbart?

        Beställ Akvariemöbel JUWEL SBX Rio 125 svart på HORNBACH.se! Alltid hög kvalité till ständigt lågt pris. Byggbranschens nöjdaste kunder. Stora byggvaruhus med Drive-in.

        Kommentar

        • stefant
          • January 2009
          • 783

          #5
          Ja, det menar jag. Det är avsett för akvarier och jag menar att det är bra och hållbart. Praktiskt med förvaring under akvariet.

          Tillägg: För att barnsäkra vid behov kan man sätta på en skiva baktill eftersom det är öppet där, samt ett spänne på dörrarna framtill.
          Senast redigerad av stefant; 23 September 2018, 10:45.

          Kommentar

          • Stahl
            • June 2018
            • 333

            #6
            Alla Juwel Rios bänkar till akvarium är gjorda av samma material och de finns Rios med tillhörande bänkar upp till 350 liter.

            Kommentar

            Arbetssätt...