Hjälp att hitta belysning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olle73
    • March 2017
    • 7

    Hjälp att hitta belysning

    Hej,

    Behöver lite hjälp att hitta belysning till mitt akvarie. Eftersom lampan stoppas in i ett avlångt plaströr som sedan sätts fast på undersidan i locket på akvariet så finns det diverse dimensionsmässiga begräsningar. Diametern på lampan får inte överskrida 45 mm och inte var djupare än 130 mm.

    Det jag har haft hitills är en lågenergilampa från Calex på 11W och 6500K. Men dels så har kvaliteten varit bristfällig (har konsumerat 3 st på ett år) och dels så blir den, trots att det är lågenergi, ändå så varm att det smälter plasten i röret.

    Hoppas på hjälp att hitta rätt.

  • Stahl
    • June 2018
    • 333

    #2
    Va är det för akvarium du har? Akvastabil har ju nämligen en mycket tunn belysning som läggs på stagen i deras akvarium, beroende på hur ditt akvarium är uppbyggd kanske något sånt skulle funka? Har också läst om andra som helt enkelt limmat fast den tunna armaturen under locket.

    Kommentar

    • Olle73
      • March 2017
      • 7

      #3
      Hur sjutton lägger man med bilder i ett inlägg? Försöker göra det men får hela tiden ett felmeddelande "Ogitlig URL"

      Kommentar

      • stefant
        • January 2009
        • 783

        #4
        Ursprungligen postat av Olle73
        Hur sjutton lägger man med bilder i ett inlägg? Försöker göra det men får hela tiden ett felmeddelande "Ogitlig URL"
        Tyvärr kan endast betalande medlemmar bifoga bilder i inlägg men det ska gå att länka till bilder på andra ställen genom att klistra in URL:en i textfönstret.

        Kommentar

        • Olle73
          • March 2017
          • 7

          #5
          Då blir det svårt för mig att visa bilder på mitt akvarium, något som Stahl efterfrågade

          Kommentar

          • Olle73
            • March 2017
            • 7

            #6
            Ursprungligen postat av Stahl
            Va är det för akvarium du har? Akvastabil har ju nämligen en mycket tunn belysning som läggs på stagen i deras akvarium, beroende på hur ditt akvarium är uppbyggd kanske något sånt skulle funka? Har också läst om andra som helt enkelt limmat fast den tunna armaturen under locket.

            https://www.tritonakvarium.se/produc...abil-lumax-led
            Tror du att man skulle kunna sätta fast en sådan, eller liknade med dubbelhäftande tape?

            Kommentar

            • Stahl
              • June 2018
              • 333

              #7
              Osäker på om tejp räcker, kan inte hitta någon vikt på dom. :/

              Kommentar

              • Björn J.
                • November 2017
                • 1049

                #8
                Ursprungligen postat av Olle73
                Då blir det svårt för mig att visa bilder på mitt akvarium, något som Stahl efterfrågade
                Du kan använda dig av gratistjänsten www.forumbilder.se

                Kommentar

                • Olle73
                  • March 2017
                  • 7

                  #9




                  Armaturen stoppas in i det genomskinliga röret.



                  Kommentar

                  Arbetssätt...