Tips på startkit?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    Tips på startkit?

    Är det någon som har tips på ett bra startkit för akvarium 54-60 L eller däromkring? Jag har tänkt ha det som extra akvarium att ta fram vid behov, som t ex karantänsakvarium. Gärna med tyst pump.
  • Christer5
    • July 2015
    • 915

    #2
    Köp inte Aquael Leddy 60 för det har ett dåligt filter.

    Googla på Eheim och Juwel dom har bra startset.
    Senast redigerad av Christer5; 20 August 2018, 11:11.

    Kommentar

    • Seaside
      • February 2013
      • 71

      #3
      Jag hade JUWEL rekord 60L tidigare. Mitt hade fast innerfilter (av box typ). Var jättenöjd med både pumpens tysthet och filtreringen. Vattnet var kristallklart!!
      " Time has a wonderful way of showing us what really matters "

      Kommentar

      • stefant
        • January 2009
        • 783

        #4
        Tack för svar, jag lutar åt Eheim. Bra info om Leddy 60 för det kanske jag hade köpt annars.

        Kommentar

        • Christer5
          • July 2015
          • 915

          #5
          Eheim är ett bra val då det inte har ett fast filter och man kan byta om man vill men det behövs säkert inte.
          Senast redigerad av Christer5; 22 August 2018, 09:45.

          Kommentar

          • Björn J.
            • November 2017
            • 1049

            #6
            Ursprungligen postat av Christer5
            Eheim är ett bra val då det inte har ett fast filter och man kan byta om man vill men det behövs säkert inte.
            Det är väl alltid tryggt att köpa Eheim, litet "Mercedeskänsla" bra tysk kvalitet och så, men som Christer tydligt antyder är det kanske inte nödvändigt för det syftet du skall använda akvariet till.
            Juwel är ju numera synnerligen väletablerade här, och har ju bra produkter, ävensom det finns en del mer att önska.

            Kommentar

            • Stahl
              • June 2018
              • 333

              #7
              Juwel Primo 70 har inget fast filter heller, dvs filter ingår men de sitter inte fast. Filtrer är dock ganska klent, belysningen likaså. Men ett karantänsakvarium behöver ju inte så mycket.

              Kommentar

              • Christer5
                • July 2015
                • 915

                #8
                Ursprungligen postat av Björn J.

                Det är väl alltid tryggt att köpa Eheim, litet "Mercedeskänsla" bra tysk kvalitet och så, men som Christer tydligt antyder är det kanske inte nödvändigt för det syftet du skall använda akvariet till.
                Juwel är ju numera synnerligen väletablerade här, och har ju bra produkter, ävensom det finns en del mer att önska.
                Du skriver att jag tydligen antyder...,förstår inte vad menar med det,men det är helt klart att jag föredrar Eheim.

                Kommentar

                • Björn J.
                  • November 2017
                  • 1049

                  #9
                  Ursprungligen postat av Christer5

                  Du skriver att jag tydligen antyder...,förstår inte vad menar med det,men det är helt klart att jag föredrar Eheim.
                  Att du är tydlig med att det är ett bra val.
                  Beroende på syftet behöver man ju inte alltid en Mercedes-Benz. Men jag vidhåller även jag att Eheims prylar är bra, man bli inte besviken, men för tillfälligt bruk, exv. som karantänsakvarium kan man ju klara sig billigare undan om man väljer akvarium av annat fabrikat.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...