Laga Juwel Lido 120 eller sälja? Vad göra av fiskarna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Julietta
    • October 2007
    • 101

    Laga Juwel Lido 120 eller sälja? Vad göra av fiskarna?

    Köpte ett komplett Juwel Lido 120 år 2008. De har varit igång sen dess, men senaste åren har jag inte gett mkt kärlek utan endast tagit hand om några växter och de 20-tal guppys som förökar sig, lever och dör där inne. Härom dagen så började plötsligt ena kanten läcka från några ställen, ganska snabbt dessutom. Jag hann dock rädda parketten och fiskarna och tömde så att det endast var kvar en 10 cm eller så med vatten till fiskarna. Läckte inte där nere. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Vart kan fiskarna få nytt hem? Är det svårt/dyrt att laga och hur går man isf tillväga? Vad är annars rimlig summa att sälja akvariumet för inkl. alla tillbehör och möbel eller är det ingen som köper tror ni? Vill eg inte lägga ner helt, men förstår inte hur jag ska ha möjlighet att laga billigt och enkelt då jag har noll koll på detta. Och mina stackars små guppys. Vad gör jag med dem? Tacksam för tips och svar.
    Senast redigerad av Julietta; 29 July 2018, 00:10. Anledning: Råkade skicka innan skrev klart.
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Ring till Akvarietjänst och fråga vad de tar för ett nytt Lido 120 utan möbel. Det är nog dags att byta ut det du har. Det verkar finnas intresse att köpa akvarier i Malmö men jag tror att det blir mycket svårt att sälja ett som är sönder. Kringutrustning och möbel kan kanske säljas, Lido 120 är en vanlig modell. Jag skulle inte ge mig på att laga akvariet.

    Kommentar

    Arbetssätt...