Fuktig bottenskiva

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 36048419
    • September 2016
    • 36

    Fuktig bottenskiva

    Hej

    Har ett gammalt juwel 300 l som jag köpte begagnat med en möbel med skiva sedan ca 1 cm frigolit och sedan akvariet.
    Har länge sett att kanterna ifram på skivan är lite fläkt men nu på sistone har jag även sett att skivan sviktar neråt på andra sidan samt att det på undersidan på botten sidan har spruckit.

    Man blir ju lite nervös och jag antar att det är fukt. Har bilder men vet inte var jag ska lägga upp dem.

    Ska åka till Thailand en månad snart och funderar på om jag ska tömma akvariet och lyfta ner det på golvet.

    Tankar, råd, tips?


    Senast redigerad av 36048419; 18 June 2018, 20:13.
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Hej, några har använt forumbilder.se för bilder.

    Kommentar

    • 36048419
      • September 2016
      • 36

      #3
      Ursprungligen postat av stefant
      Hej, några har använt forumbilder.se för bilder.
      Hittade en annan sida nu, på ena bilden ser man att skivan sjunkit ihop mer i mitten än på sidorna

      Kommentar

      • Sleaper

        • September 2008
        • 2883

        #4
        Fel från början med cellplast mellan akvariet och bänken om man skall gå på vad Juwel anger. Förutom skadorna så ser bänken rätt gammal och inte så "frisk ut" i övrigt heller, så jag hade tömt karet och köpt en ny bänk.

        Kommentar

        • 36048419
          • September 2016
          • 36

          #5
          Ursprungligen postat av Sleaper
          Fel från början med cellplast mellan akvariet och bänken om man skall gå på vad Juwel anger. Förutom skadorna så ser bänken rätt gammal och inte så "frisk ut" i övrigt heller, så jag hade tömt karet och köpt en ny bänk.
          Jasså, ja detta var mitt första akvarium och kunskaperna var inte så bra så jag ställde det som det var hos den förra ägaren.
          Jäkligt svårt att hitta sånna bänkar då det inte är rektangulärt utan 6 kantigt fast på längden så att säga.

          Hade tänkt byta upp mig till ett Akvastabil 576 så klurade på att bara köpa bänken inte jag åkte men det ser ut som att det är beställningsvara överallt. Kanske får nödlösa allt och köra på ett helt komplett Juwel 450 istället.

          Kommentar

          Arbetssätt...