innerfilter till 375l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alexander00
    • May 2018
    • 6

    innerfilter till 375l

    hejsan!
    jag är relativt ny i hobbyn, har haft ett mindre 100 liters akvarium förut men nu är det dags att skaffa större.
    jag har en släkting som säljer ett billigt 375 liters akvarium, dock utan pump/filter.
    därför undrar jag om ni har några förslag på ett passande filter.
    jag har tittat lite på följande filter:

    och jag undrar om det kan vara nått att ha?
    räcker det med ett eller är två att föredra?
    finns det liknande för inte alls för dyra pengar?

    eftersom att jag är student och håller på med körkort är ett billigt filter att föredra

    tack och hej

  • Malawiman
    • October 2017
    • 83

    #2
    Vad talar emot ytterfilter?

    Kommentar

    • alexander00
      • May 2018
      • 6

      #3
      Ursprungligen postat av Malawiman
      Vad talar emot ytterfilter?
      jag har fått för mig att ytterfilter är dyrare, men jag tar gärna emot förslag!

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        Ja för 299 spänn får du inget ytterfilter så vill du verkligen ha det billigt så är det ju filtret du valde vägen att gå men du får ju tänka över fiskbesättningen eftrsom det inte klarar så mycket fiskbelastning.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Björn J.
          • November 2017
          • 1049

          #5
          Hej!
          Jag har numera bara innerfilter, har tröttnat på att söla med tunga ytterfilter och en massa slangar och slangkopplingar.
          Du skall inte låta dig förledas av pumpens kapacitet mätt i liter per timma, utan det är filterbehållarens storlek du skall titta på, oavsett det är ett inner- eller ytterfilter. Generellt sett har innerfiltrerna mindre filtervolym, dessa får man göra rent oftare än ytterfiltrerna, men är å andra sidan lättare att göra rena.