Vad har hänt med eheim?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    Vad har hänt med eheim?

    Jag har kört med eheim classic 2217 och det funkade bra men nu skaffade jag en 2213 med filtermedia och dubbelkranar och den lät som ett tröskverk så jag reklamerade den och fick idag en ny...och tro det eller ej, men det var tröskverk nr 2!!! Vad händer? Den överröstar 4 luftpumpar (eheim) det är ju helt galet! Nån som varit med om liknande med classicmodellerna nyligen? Och är det så här classic är så varnar jag alla att hålla sig borta från dem!
    Viva Leo Buscaglia
  • Black-Zorro

    • December 2013
    • 2

    #2
    Köpte Eheim Ecco Pro för ett drygt halvår sedan. Råkade efter några veckor ut för konstiga ljud och luft i filtret som blev värre och värre. Inget synligt läckage. Reklamerade och fick ett nytt. Samma visa. Bytte då fiberfiltret som sitter i översta kassetten av filterstacken (ej det blå skumgummifiltret). Den var rejält smutsig. Då gick det över för att starta om på samma sätt att tjyvsuga luft efter ett par månader. Nyss bytt för tredje gången. Verkar vara så att kopplingarna utsätts för undertryck på insuget när flödet bromsas. Gick inte att täta på något för mig begripligt sätt. Ljudet består dels av "luftpys" men också skrammel mfl oljud.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3
      Jag har också en ecco men den har det inte varit några problem med faktiskt, förutom att flödet var väldigt svagt och när jag öppnade pumpen efter ett par månader så luktade det ruttet och dött i filtret och det ska lukta friskt och jordigt så det lär ha varit syrebrist i filtret pga den dåliga cirkulationen... Jag kör luftdrivna svampfilter nu för tiden och det är en riktigt najs filtermetod tycker jag, men en sen kväll på nätet så tyckte jag helt plötsligt att ett eheim classic skulle man ju ha... man tar väldigt dåliga beslut sent på kvällen och nätbutiker som alltid är öppna Hur som så får jag tillbaka pengarna för classic-filtret så inga pengar förlorade



      Så här lät båda exemplaren: https://www.youtube.com/watch?v=RKn8CwBvByU
      Senast redigerad av åheim; 24 August 2017, 22:27.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      Arbetssätt...