Byta T8 lysrör mot LED

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 36048419
    • September 2016
    • 36

    Byta T8 lysrör mot LED

    hej,

    Det är dags att byta mina lysrör och jag tänkte köra på LED istället.

    Tänkte mig någon av de varianter där man kan sätta dem i befintlig T8 armatur för enkelhetens skull.

    Tittat på Sera xchange, Eheim power LED, finns fler märken men jag har inte tittat så ingående.

    Jag skulle vilja ha dagsljus såklart samt soluppgång och nedgång men även månljus vilket jag inte uppfattar att Sera xchange har i de rören jag tittat på. Daylight sunrise och plantcolor.

    Idag kör jag solupp och ned samt månljus med en HUE led strip vilket jag egentligen är nöjd med så om inget LED system kan uppfylla mina krav skippar jag nog allt med timer etc och kör endast på LED för dagsljus. Kan något LED system dock uppfylla alla krav så är det intressant då jag kan använda min LED strip till annat i hushållet ändå.

    Har ni några intressanta LED system och vilka kan ni tipsa om?

    Anders
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Det hänger väl inte bara på rören om man skall kunna köra med soluppgång/solnedgång etc. i akvariet utan även på armaturen. Har för mig att Eldorado/Akva Stabil har sådana "dimmrar" men det finns säkert fler
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...