Riktigt starka magneter för att filterslangar på plats?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoddri
    • June 2012
    • 144

    Riktigt starka magneter för att filterslangar på plats?

    Long time no write, eller hur de säger..

    Jag har lite platsbrist mellan akvariets kortsida och väggen och kan inte riktigt använda Fluvals "slangböjar" som man krokar på kanten av karet. Har ett fx5-filter ifall nån undrar.
    Så min tanke var att med hjälp av riktigt starka magneter och nån enkel plastgrej fixera slangarna tätt mot glaset på bägge sidor karet och spara massor med plats.
    Är det någon som gjort en liknande lösning eller finns det kanske någon färdig sådan att köpa? Plasttäckta neodym-magneter som ska fungera i akvarium och vara jättestarka hittar man på nätet men tänkte höra efter en andra åsikt innan jag börjar beställa

    En annan lösning är ju såklart att möblera om men det är definitivt sista utvägen..
    Banracingnörd med intresse för styrkelyft som snart drunknar i svärdbärare

    250l SA, 250l Asien/fisksoppa, 120l Levandefödarhörna, 100l småfiskskoloni, 54l guppyfarm, 20l rasbora/räknano
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag har i alla fall inte sett några i handeln - vilket förstås inte hindrar att sådan finns
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13124

      #3
      Att ersätta slangböjarna med magneter låter som en dålig och riskfylld lösning
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      Arbetssätt...