Dsuny

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kramboa
    • March 2009
    • 21

    #31
    De säljs ännu billigare just nu, i ett par timmar till.. Så jag passade på att beställa.
    Behövde du tulla dina paneler? Jag har aldrig beställt något såhär stort från Asien innan.

    Kommentar

    • flygrc
      • June 2006
      • 2755

      #32
      Ursprungligen postat av kramboa
      De säljs ännu billigare just nu, i ett par timmar till.. Så jag passade på att beställa.
      Behövde du tulla dina paneler? Jag har aldrig beställt något såhär stort från Asien innan.
      Ja det gäller att passa på, jag köpte direkt av tillverkaren så det blev billigare än på ebay.
      Jäpp åkte på moms(undrar om det är tull på dessa grejor?) vilket jag gjort på allt jag handlat det senaste året, tveksamt om någon kommer undan moms idag. Såvida det inte kommer som brev.
      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

      Kommentar

      • kramboa
        • March 2009
        • 21

        #33
        Paketet tog en vecka på sig men slapp faktiskt både tull och moms. Då var det den 87 cm långa modellen jag köpte. "Discoeffekten" bör man verkligen se upp för om man är kräsen men jag är ändå nöjd.

        Kommentar

        • flygrc
          • June 2006
          • 2755

          #34
          Ursprungligen postat av kramboa
          Paketet tog en vecka på sig men slapp faktiskt både tull och moms. Då var det den 87 cm långa modellen jag köpte. "Discoeffekten" bör man verkligen se upp för om man är kräsen men jag är ändå nöjd.
          Ja det är inte fel att få rätt pris
          Någon bild på hur det ser ut i karet?
          https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
          Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

          Kommentar

          • flygrc
            • June 2006
            • 2755

            #35
            Nu har jag fått tillbaka panelen som klyddade med blink på en kanal. Den har varit hos en snubbe i Holland som de verkar samarbeta med. Han hade bytt ett kort i rampen och skruvat ihop den slarvigt. Rätt äckligt att den stank cigarettrök.
            Nåväl den fungerar och jag skulle ändå dela igen för att ta bort linserna på på de gröna och röda LEDen.
            Det var en j massa skruvar...men nu har jag ingen discoeffekt längre så det var värt jobbet.
            Senast redigerad av flygrc; 05 March 2016, 04:33.
            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

            Kommentar

            • Tropfrog
              • October 2002
              • 8078

              #36
              Jag har också denna belysning sedan ett år tillbaka. Discoeffekten är faktiskt lite störig för mig med. Den nyaste modellen har inte de röda och gröna leden. Om man har den gamla modellen så går det att beställa nya led från dsuny och uppgradera den. Jag har beställt uppgraderings kit.

              Den ger definitivt tillräckligt med ljus för växterna. Soluppgång, solnedgång och månljus ger mysiga effekter. Mer tveksam är jag kring vädersimuleringen. Kanske en kul grej, men tillför kanske inte så mycket.

              jag gillar årstidssimuleringen, den är bra för mitt användningsområde. Dock tråkigt att det inte är någon naturlig mjuk övergång mellan årstiderna. Det saknas också funktioner för att skapa det själv eftersom det bara finns 4 perioder per år att programmera. Jag skulle säga att det är en minor issue som djuren och växterna bryr sig föga om.

              wifi funktionen kan vara lite ostabil ibland. Jag vet inte om det har med lampan eller mitt nätverk att göra. I vilket fall så ser jag inte mycket användbarhet i den förutom att flasha för polarna med coola prylar. Jo föresten, om man inte är nöjd med de förprogrammerade ljuscyklerna så är det lättare att programmera egna via appen än via controllern. Sen är det ju inte så himla mycket extra pengar om man vill ha wifi modulen. Enda anledningen att utelämna den är väl om man är på riktigt tight budget.

              Annars har den nästan allt en tekniknerd kan vilja ha av en lampa. Om man kunde önska fritt så är det bara realtidssimulering som saknas. Vore smutt att bara knappa in en plats i världen med longitud och latitud och sedan få exakt soltimmar och väder över året baserat på realtidsdata på platsen med bara justering för tidszon.

              Mvh
              Magnus
              min zoon

              Kommentar

              • flygrc
                • June 2006
                • 2755

                #37
                Jag har ju haft mina ett tag nu, behövt löda om ledningsbanorna mellan kretskorten. 4 dioder döda men fått hem nya så jag ska byta. Ena panelen gör att styrenheten ger konstig belysning, tänder upp vissa kanaler. Ska byta dioder i den med så får jag se o det hjälper, ska prova annan ordning på panelerna. Gissar på glapp i samma ledningsbanor så jag ska prova att löda om dem med.
                Hade ju mer... fått byta alla "trafona" , DSuny hjälpte inte alls, de tyckte det var ok att de dog..
                Har tagit bort linserna på de gröna och röda dioderna, har i princip ingen discoeffekt längre.
                Nyaste filmen jag har på YT...
                Jordätare och Scalarer blandat med pansarmalar, Odessabarber
                Senast redigerad av flygrc; 28 October 2018, 18:06.
                https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                Kommentar

                Arbetssätt...