Hjälp gammal belysning dör snart

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • veronika_420L
    • October 2017
    • 20

Hjälp gammal belysning dör snart

Hej
    Sitter med ett 420L gammalt WROMAK möbelakvarium, och sista lysröret är på upphällningen. Det är med lock, 2 lysör 122cm T8. Hade tänkt beställa en ny ramp, men den zoohandlaren slog igen dörrarna för gott igår (Västerås). Vågar inte riktigt beställa själv för flera tusen, och inte veta om det är kompatibelt. Allra helst vill jag bygga om befintlig ramp. Går det ens, någon som gjort detta och jag vill ha LED men annars går lysrör bra.
    Senast redigerad av veronika_420L; 21 September 2024, 12:35.
  • åheim
    • April 2006
    • 13195

Jag älskar fluval för deras belysning är kontrollbar via deras app och du ställer in soluppgång och solnedgång så fiskarna får en mjukstart och stressen av att det plötsligt blir kolsvart på kvällen.
    det finns en dyrare plant version och en billigare som heter aquasky. Jag kör aquasky och är efter flera år väldigt nöjd.

Det följer med fästanordning för att fästa under locket men annars går det utmärkt att fästa dem med dubbelhäftande tejp, den lite tjockare varianten.
    Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• åheim
      • April 2006
      • 13195

..Annars är det snyggt att köra utan plastlocket också
      Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• veronika_420L
        • October 2017
        • 20

Tack, jag ska kolla! Fick tips om Hygger LED också på Amazon, att slänga hela locket. Där verkar inte fullängd finnas men antar att den går att antingen köpa med ställning/fästen i bakkant, alternativt ställa direkt på täckglaset. Lite orolig för katterna bara, ena ligger gärna på akvariet.

Kommentar

• veronika_420L
          • October 2017
          • 20

Den här överväger jag. Vet inte om det passar när måttet på akvariet är 150cm, och den är max 150... men det verkar omöjligt att hitta längre.

Kommentar

Arbetssätt...