Lido vs Rio

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elliotfiske10
    • February 2023
    • 191

    Lido vs Rio

    Har tänkt skaffa mig ett nytt akvarium!
    tänker att jag har två val antingen ett 120 lido eller ett rio 125. Om ni skulle få bestämma vilket skulle ni skaffa? Jag vet att det kan vara svårt att skapa en bra scape på lido men det är irrelevant för mig utan vill höra lite nackdelar och fördelar med dem! Berätta lite varför och vilket ni skulle köpt!
    tacksam för många svar
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1022

    #2
    Försök först och främst att få balans i det karet du har, sen kan du skaffa ett Rio 125

    Kommentar

    • Marlun
      • June 2022
      • 3

      #3
      Ett lido är ju rätt djupt, har själv ett 200, ett helvete att nå ner till botten o då har jag ändå längre armar än genomsnittet.
      Men ett högt akvarium ser alltid pampigare ut en standard lågt. Att få till en vettig scape är inte så svårt så länge man bygger på höjden med tex rötter o liknande. Sedan är ju det alltid så vad man är ute efter och man suktar ju alltid efter det man inte har, i mitt fall höjd och det ångrar jag faktiskt lite av praktiska skäl.

      Kommentar

      • Elliotfiske10
        • February 2023
        • 191

        #4
        Ursprungligen postat av Marlun
        Ett lido är ju rätt djupt, har själv ett 200, ett helvete att nå ner till botten o då har jag ändå längre armar än genomsnittet.
        Men ett högt akvarium ser alltid pampigare ut en standard lågt. Att få till en vettig scape är inte så svårt så länge man bygger på höjden med tex rötter o liknande. Sedan är ju det alltid så vad man är ute efter och man suktar ju alltid efter det man inte har, i mitt fall höjd och det ångrar jag faktiskt lite av praktiska skäl.

        Kommentar

        Arbetssätt...