Effektiv slamhävert!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pop81
    • May 2019
    • 130

    Effektiv slamhävert!?

    Hej!
    Som rubriken lyder så är jag på jakt efter en bra /effektiv slamhävert.
    Jag har vitt finkornigt grus o (malawis) så skiten syns väldigt snabbt och ibland hade det varit trevligt om man kunde rengjort lite utan att behöva göra ett vattenbyte och få med sig X liter med sand på köpet!

    Är det någon som har några bra tipps?
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Det finns ju dessa batteridrivna slamsugare som suger upp, filtrerar och släpper tillbaka vattnet men jag har inte sett nån respons omkring dem, om dem fungerar bra eller ej.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Pop81
      • May 2019
      • 130

      #3
      Ok jo jag har sett dem men tänkte om någon testat nån o vet om de funkar? Men tack för tippset!
      Annars får man väl forsätta på gammalt hederligt vis!

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        Kollade lite på youtube och folk tycker dem är skräp kort och gott. Vi gör ju ändå vattenbyten så då är det ju bara att svepa över botten om man tycker det är för mycket bös.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Pop81
          • May 2019
          • 130

          #5
          Ok tack för infon får se om jag beställer fluval då, lite dyr men det kan det ju va värt! Jag brukar rengöra lite typ varannan dag när jag ser massa skit samlas.! O sen ett rejält vatten byte 1 gång i veckan typ 25- 30%.
          Det åker ju som sagt med typ 1L sand varje gång också vilket är lite irriterande för skiten lägger sig ju ovanför sanden i hinken så jag måste ju typ skölja sanden x antal gånger innan jag kan stoppa tillbaka den igen annars har jag ju skiten med mig tillbaka igen. Så det är väl inte vattnet i sig som är något problem utan all sand som åker med:/. Men tack för infon o länken ska kolla upp den!

          Kommentar

          Arbetssätt...