Vattenbubblor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bullshark
    • December 2016
    • 30

    Vattenbubblor

    Vill skapa vackra små vattenbubblor som tillför lite extra stämning inifrån mitt stenröse och undrar hur man kan göra. Menar inte brölande syrepump utanför akvariet med ett moln av bubblor från en syresten, även fast jag haft lyxmodellen med eget syreintag och ratt brölande den ändå för mycket. Min idé är att använda en simpel fluval 1, koppla munstycket till en slang och koppla denna till ett avlångt någonting med små hål så vattnet inte "kokar" av för stora bubblor. Vad skulle man kunna använda? Finns det något att köpa? Det enklaste vore ett avlångt hårdplaströr, men det skulle spricka om man börjar borra. Idéer?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Sådana bubblor har ju mest en dekorativ effekt och driver dessutom ut CO2 ur akvariet vilket är dåligt för växterna.
    Men visst vill man inte ha växter och tycker bubblorna är snygga så hade jag kört med en luftpump (de flesta av dom är inte brölande) och ha en slang med små hål, eller en syresten av trä (ger mindre bubblor).
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...