Slocknande Juwel led-armatur

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stahl
    • June 2018
    • 333

    Slocknande Juwel led-armatur

    Hej!

    Jag har fått problem igen med led-armaturaturen till mitt Juwel RIO 240. Den slocknar ständigt och enda sättet att få den att lysa igen är att slå av och sen på den, då lyser den ett par minuter och sedan slocknar den igen. Samma sak om jag drar ur stickkontakten och stoppar i den igen. Båda led-rören slocknar samtidigt så jag antar det är armaturen det är fel på.

    Någon som varit med om liknande och vet vad som kan va fel? Jag hade problem med armaturen strax efter jag köpte akvariet och fick då en ny armatur av återförsäljaren, men det verkar ju konstigt att det ska vara fel även på denna. Och är det troligt att jag kan få även den nya utbytt nu efter 6 månader?
  • åheim
    • April 2006
    • 13109

    #2
    Tänds och släcks den med en controller?
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Stahl
      • June 2018
      • 333

      #3
      Nope, bara vanlig lamp-strömbrytare som sitter på led-armaturens sladd.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13109

        #4
        Ok. jag har haft samma problem med en ledlist från c.ohloson som var 2-3 år och det är nog inget man lagar själv men din måste gå på garantin!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13109

          #5
          1000 liters modellen är väldigt tyst, dock har den en tendens att samla luft i impellerhuset som den inta kan göra sig av med och då skramlar den lite. Har 1500 modellen också och den låter däremot en del....
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          Arbetssätt...