Juwel Lido 200 - välja hörn för filtret?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • frejac70
    • July 2018
    • 3

    Juwel Lido 200 - välja hörn för filtret?

    Hej!

    Kan man välja var man placerar filtret, eller passar det bara på ett ställe?
    Alla bilder jag hittar visar höger bakkant, jag skulle vilja ha det på vänster bakkant.

    Hakar den in rampen/locket på något sätt och därmed är låst i sin placering, eller kan man välja?

    Tack
    /Fredrik
    Senast redigerad av frejac70; 14 July 2018, 16:01.
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2879

    #2
    Standard är höger bakkant (akvariet betraktat framifrån). Men det borde gå att placera på vänster sida också, men då skiftar insug och utblås plats.. Insuget hamnar på sidan och utblås framåt mot framrutan, om jag tänker rätt.

    Kommentar

    • Stahl
      • June 2018
      • 333

      #3
      Kollar man videon här ser det ut att vara samma pump som i Juwel Rio och det ser också ut som att det är fastlimmat även här. Så vill du flytta det behöver du nog skära loss det och sedan limma fast det på nytt där du vill ha det.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        Ursprungligen postat av frejac70
        Hej!

        Kan man välja var man placerar filtret, eller passar det bara på ett ställe?
        Alla bilder jag hittar visar vänster bakkant, jag skulle vilja ha det på vänster bakkant.

        Hakar den in rampen/locket på något sätt och därmed är låst i sin placering, eller kan man välja?

        Tack
        /Fredrik
        Det sitter limmat i höger bakkant men visst du kan skära loss det och sätta det på vänster sida men utblåset kommer då vara riktat mot framrutan. Filtret är bredare på ena ledden och den bredare sidan kommer då gå längs med bakrutan och få mer synlig yta när du tittar framifrån.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • frejac70
          • July 2018
          • 3

          #5
          Tusen tack för era svar, det blir nog till att göra ett studiebesök och kolla.

          I mitt fall kommer vänster hörn vara inåt ett hörn i vardagsrummet, så det skulle störa minst att ha det där.
          Jag återkopplar när jag klämt på ett, så kanske det hjälper någon annan en annan gång.

          Igen, tack.

          Kommentar

          • frejac70
            • July 2018
            • 3

            #6
            Verkar som man kan byta hörn, men personalen var inte helt tydlig.
            Jag siktar på ett hörnakvarium istället.

            Kommentar

            Arbetssätt...