Köpa fisk!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • foffan
    • October 2011
    • 3

    Västra Götalands län: Köpa fisk!

    Hej jag är på jakt efter riktigt bra både butiker såväl som privat personer som säljer fisk i och runt Dalsland/Västra Götaland då jag tidigare bott norr ut men nu flyttat nedåt hit igen så skulle jag verkligen behöva tips på vart man får tag i fisk här i landet , Det enda jag besökt hittills sen jag flyttade ned är Arken Zoo på torp köpcentrum i Uddevalla men det imponerade inte något större på mig som är enbart ute efter fiskar/växter och då gärna ett brett sortiment och väl ordnade tankar där jag handlar mina firrar. Så tips om bra fina butiker och även väldigt gärna bra privata uppfödare här nedåt i landet mottages gladeligen Tack på förhand för eventuella tips och ursäkta om jag kluddar i fel del av forumet nu om fallet är sådant får Admin gärna flytta det till rätt område eller säga var jag ska skriva Mvh Anton
  • smallfry
    • April 2018
    • 48

    #2
    Absolut Nols Ciklidhobby i Nol! Kolla in hans filmer på youtube.

    Kommentar

    • foffan
      • October 2011
      • 3

      #3
      Tack för svar smallfry ! Har kollat upp Kent och hans butik lite även hans youtube och det blir helt klart en resa dit , verkar ju vara rena paradiset för en akvarist !

      Kommentar

      • gadden
        • February 2007
        • 5

        #4
        Hej
        Har yngel ca: 4-5 cm stora utav följande sorter.
        Delfinciklid, Golden, Röd Hongi, Fryeri OB, Fryeri, Metraclima Red Top Mpanga Rocks

        Kommentar

        • foffan
          • October 2011
          • 3

          #5
          Tack för svar gadden Jag får be så hemskt om ursäkt att jag inte såg ditt svar när det skrevs för evigheter sedan men vill ändå tacka för att du tog dig tiden att göra det då, Alla dem fiskarna du nämnde där , Är det ciklider allihop ?

          Kommentar

          • gadden
            • February 2007
            • 5

            #6
            Hej
            Vad som finns idag är: Delfinciklid, Golden, Röd Hongi, Acei Yellow Tail, Firefich.
            Alla är Malawiciklider och kostar 25 kr.

            Kommentar

            Arbetssätt...