Vildformer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hannah86
    • August 2016
    • 14

    Vildformer

    Önskar köpa vildformer av xiphophorus helleri, xiphophorus maculatus, xiphophorus variatus samt poecilia reticulata. Någon som har eller vet vart man kan få tag på?
  • Rufus
    • January 2005
    • 866

    #2
    Har ju ingen aning om var du bor men här i Katrineholm har vi http://www.jjakvariefisk.se/ som odlar på viltformer. Men kan inte din närmaste zoohandlare ta hem?
    // Annicka

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Det är ju ändå inte så ovanliga arter du är ute efter och i Stockholm finns ju t.ex. Södermalms Akvarieaffär och Akvarielagret som borde ha en del.
      Vet också en väldigt stor odlare av levandefödare i Stockholm men vet inte om han säljer privat så jag vill inte lägga in kontaktuppgifterna här. Han kanske ser denna annons och kontaktar dig?
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Hannah86
        • August 2016
        • 14

        #4
        Vad kul att det finns! Googlat och frågat på andra forum men alla säger att det är "omöjligt" att hitta. Bor i Skövde så det är en bit bort både Stockholm och Katrineholm. Men hittar jag något kul så kan det vara värt en roadtrip

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Finns nog en del som odlas också ute i stugorna - har du besökt de auktioner som akvarieföreningarna arrangerar.
          På Poecilia-mötena (som arrangeras vartannat år i Danmark) säljs massvis av dessa.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...