Hej igen,

Som vanligt lär jag inse att börjar jag väl skriva på något är det väldigt svårt att sluta och vissa texter riskerar att hamna OT men ska göra mitt bästa för att hålla mig till ämnet.

Idag då har småttingarna fått lite mat på förmiddagen och jag har kollat över växterna och ytan igen. ändrade på utflödet ( antagligen fel ord) så den pekade uppåt istället för snett uppåt och det verkar funka. inte sett minsta skillnad sen igår.

Har även kollat av vattnet med ett par tester bara för skojs skull och allt verkar vara som det ska gällande nitrit och nitrat i alla fall. Går mycket mer på fiskarnas beteende än vad ett prov säger och även hur växterna mår. tycker det verkar mer vettigt för det mesta men rätta mig gärna om jag har fel.

Det här med lek och yngel låter tyvärr mer och mer lockande för varje dag som går även om jag från början bara ville ha ett par fiskar och bara köra på dom. Mina fiskar som jag har i nuläget är precis lagom för min del för fiskarna har plats allihop och vill jag utöka lite så är det möjligt men inga planer på det ännu. Har ett 10 liters om jag skulle få för mig att faktiskt prova att få yngel men lär väl antagligen skaffa skaffa ett större akvarium i så fall för 10 liter är inte speciellt stort. Läst en del om det på internet och tror att jag kan jag få det att fungera utan större problem, lite saker att införskaffa bara :9

Tyvärr inga bilder idag men det kanske kommer en annan gång när jag känner för att fota lite.

Ha det bra! Linn