Nu har jag inte skrivit på ett tag, akvarierandet har väl gått på sparlåga då jag haft lite bekymmer med alger i ett kar samt en liten vattenolycka med ett annat. Snacka om att man har ångest när man kommer hem från jobbet och golvet är blött, men inte tillräckligt blött som det borde vara med tanke på hur mycket vatten som saknas i akvariumet. Jaja, golvet ligger kvar, akvarieställningen har inte rasat ner till grannen och alla djuren överlevde, så jag ska väl inte klaga.

Faktiskt har jag haft ganska tur med det akvariumet, majoriteten av snäckorna som jag köpt till det lever fortfarande och mina blåa riliräkor förökar sig ganska bra. Synd att jag är för lat för att urvalsodla, men några blekingar kommer jag nog plocka bort för jag vill inte ha färglösa djur. Känns bara lite taskigt...

Förvånar mig över att mina gula räkor håller på att dö ut, jag har bara neocaridina-arter eftersom jag tycker de är lätta, och körsbärsräkorna och de blåa räkorna trivs och förökar sig, de gula fick en del ungar ett tag men de dog innan de nådde vuxen storlek och nu har de vuxna också börjat trilla bort (skulle dock tro att det är pga ålder). Jag sköter alla akvarium på samma sätt så det borde inte vara något problem, men det är det. Kan bara inte förstå vad problemet är. Nu är det bara en hona kvar så jag får nog ge upp hoppet om att de ska återhämta sig, tråkigt nog. Frågan är om det är lönt att prova på någon annan räka där sen, eller om jag faktiskt har något som tar död på dem.