Efter att pausat lite i akvariehobbyn har jag åter satt fart med att ställa upp akvarium. Odling har lagts åt sidan då jag inte riktigt har orken för det just nu. Kroppen har inte gillat denna "sommarens" väderomslag och fibron har sagt sitt många gånger om.

Just nu är det 4 akvarium igång och en ~19l back med posthornsnäckor. Sonen fick ett AquaEl Leddy 60 med möbel för några veckor sedan. Måste säga att ljuset var helt kass så det köptes en extra led armatur som monterades i locket. Nu är det ok. Här i huserar 4st svärdbärare, 2st 3cm ancistrus, 4st albino pansarmalar (övertogs från systeryster), 5st Kilfläckrasboror, 3st khulii (1 kanel och 2 randiga) och slutligen 2st 4cm Prickiga Knorrmalar. Nej, denna kombination har inte jag vart med och valt utan här var pappa med och la sig i (osams som fan och för mycket fisk på en gång).
Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1103[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 182,9 KB
ID: 2345653

Dotterns akvarium är i alla fall i balans men en miljon endler hybrid yngel. Nu huserar även här två små Prickiga Knorrmalar samt ett Fjärilciklid par.
Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1108[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 189,2 KB
ID: 2345654

Alla Knorrmalar kommer att flytta till större boende när det är dags.

Mitt 112l fungear för tillfället "Hotell" till gubbens inköp tills vårt Juwel Rio 240 är monterat. De nyaste medlemmarna är en L081 (funderar lite på detta nummer, ögonen på den här hemma är liknande blå... ) och en L169 (tror jag att det var). Den var dock lite hemlig när jag fotade med mobilen. Mer bilder kommer när jag plockat fram systemkameran.
Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1099[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 180,3 KB
ID: 2345655

112:an kommer bli Asien inspirerat. Jag har beställt hem Hara hara och Schistura balteata som hämtas på torsdag. Men jag är fortfarande kluven på de simmande individerna i "fågel och mitt i mellan". Det lutar åt någon mindre regnbåge men vilken art?? Den minsta jag hittat är Iriatherina werneri (5cm) och Pseudomugil furcatus (6cm). De måste ha lite storlek med tanke på att Hara hara malarna blir 7cm. Tips någon?

I mitt lilla akvarium går 4st Erithistes jerdoni (förr Hara jerdoni) som min gubbe kom hem med... Jag hade redan då pratat om Hara hara och gubben sa att det var Hara.... någonting. Så nu måste jag sätta upp ett 54l stillvattens akvarium med till dessa små.
Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0956[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 112,0 KB
ID: 2345656

Lite mer uppdateringar och bättre bilder kommer....