ca 10 Endlers yngel simmar nu i vagga. Och fler skall komma. Båda honorna är på G med fler yngel. De som är i vaggan är bara några dagar gamla men har redan växt en del. Det är ingen risk att de blir undernärda i alla fall. Hehehe...
Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6072.jpg
Visningar: 1
Storlek: 70,8 KB
ID: 2345642

Skall införskaffa flera Endlers för att utöka den lilla grupp som finns idag. Visserligen blir de fler på naturlig väg, men jag vill ha en stark stam med så lite inavel som möjligt. Och jag har redan fått förfrågning om jag säljer Endlers så det är ju bara att köra på!

Det kommer antagligen bli flera Anentome helena snäckor då jag sett några "gel" kluttar här och var. Men dessa kommer man väl inte få se röken av på några månader känns det som.

Jag har gått igenom mina akvarieprylar och konstaterat att det blir en hel del sugkoppar behövs till pumpfäste, värmare osv. Även filtermaterial, pumpfäste, reservdel m.m. behövs. Sedan är det lite mindre rötter jag jagar och så sand. Flera "jungle" filter skall inhandlas. Mjo... listan börjar bli lång. Påminn mig att aldrig göra uppehåll igen...

~*~*~*~*~*~*~

Jag har en riktig förkärlek till katter. Men när familjen är allergisk så kan man inte ha dessa pälsbollar. Men man kan ju få mysa med dem hos vänner som har katt. I helgen var vi hos ett par bekanta som har 5 katter. Alla med sina egna personligheter. Och "Mummsan" har en egen liten fetisch. Hon älskar plastpåsar. Inte att äta, men att kloa på dem och sniffa på dem. Likt en kattmynta reaktion kan hon bara vara som förstenad i sin siffande pås-värld.
Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0211 (1280x720).jpg
Visningar: 1
Storlek: 132,5 KB
ID: 2345643

Och om man försöker få ut henne från toan när man själv ska göra besök där så kan man få en riktigt sur blick...
Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0215.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,4 KB
ID: 2345644

Tja... hon fick vara kvar på toan när jag besökte den så hon fick fortsätta sniffa på påsen...