Ja, mina tre posthorn som hunnit gå in karet ett par veckor nu verkar bara ha ett intresse; att skapa små minikopior av sig själva. Jag som inte riktigt är som alla andra sitter vid akvariet och "klappar" på snäckor som kryper på glaset och gullar med dem. Mitt enda bekymmer är att jag vill skaffa fler snäckor men inte vet vart jag ska köpa. Lutar åt att beställa från Tyskland men har bara hittat två sidor som säljer och på den ena är alla snäckor som jag vill köpa slut och den andra har några elefantsnäckor som jag gärna vill köpa men jag har läst om ett par personer som har haft dåliga erfarenheter när de köpt räkor därifrån. Dock så inbillar jag mig att snäckor inte är lika känsliga för transporter som räkor, men vad vet jag, det är de kanske visst.

Ett litet problem jag har med mitt akvarium är att vattnet rinner över i ett hörn. Och då är det ändå 5 cm från vattenytan upp till kanten. Vet inte om det kan ha att göra med att pumpen är riktad åt det hörnet, men jag vill egentligen inte rikta om den så den blåser rakt ut i akvariet, för jag vill ju inte att mina små snäckbebisar ska blåsa bort...