Idag har jag varit lite stygg och utsatt en kollega för ett aprilskämt. Vi har en ung kille på jobbet som är ännu yngre i sinnet som ofta skämtar och driver med folk, så idag fick han igen. Jag skrev ett påhittat kärleksbrev från en påhittad tant och sen så gav jag det till chefen och bad honom ge det till kollegan och säga att en kund varit inne och lämnat det till honom. Tyvärr jobbade jag kväll och var inte där när min kollega emottog brevet, men jag har fått höra att han haft högläsning i lunchrummet så att folk skrattade så att tårarna sprutade, och att han även gick ut på Eniro för att ta reda på vem tanten var. Han sökte på hennes namn och fick faktiskt upp en träff! Enligt kollegorna har han misstänkt mig men ändå verkat vara väldigt osäker, han har även skrivit om händelsen på facebook och i en kommentar så skrev han att han hade ringt upp henne och hon hade sagt att det inte var hon. Jag tycker givetvis att skämtet var extremt roligt och det plågar mig att inte kunna berätta för honom att det kom från mig, men tillfredsställelsen jag får från att veta att han fortfarande är lite osäker på om han faktiskt har en gammal beundrare är alldeles för härlig för att jag ska kunna säga något. Överväger att dra det hela ännu lite längre och ordna så att det kommer dit en tant och säger att det är hon som skrivit brevet. Det skulle bli den lyckligaste dagen i mitt liv...

En rolig nyhet med mitt akvarium har jag också; Mina posthorn har nu bott här i en vecka och idag har de lagt sina första ägg. Vet att det är väldigt produktiva djur och att jag snart kommer önska att de kunde sluta lägga ägg, men efter att inte ha haft akvarium på ett tag så känns det här VÄLDIGT spännande.