Och tre och fyra!!!

Köpte mitt "första" akvarium förra veckan, tanken var att jag skulle nöja mig med det så länge eftersom mitt sovrum för tillfället bara är ett stort hål täckt av byggdamm och jag gärna vill få ordning på det först och främst, MEN:
Det dök upp en annons på en akvarieställning och jag kände att jag var tvungen att passa på medan jag hade chansen. Så nu har jag tre "nya" akvarium på 60l. Och det har faktiskt gått ganska så bra med katterna, Styggefia har bara varit nere i två av akvarierna än.

Tyvärr kommer jag bara kunna ha snäckor i två av de nya akvarierna, för i köpet ingick ett antal crystal red & black som får gå i ett av karen. Men även fast jag älskar snäckor så är detta ett positivt tyvärr, för nu har jag mina "första" räkor. Och sen så var jag faktiskt förbi djuraffären också idag för att köpa mina första snäckor till karet jag köpte förra veckan, jag kunde liksom inte vänta längre...

Dagens besvikelse var filtret jag köpte till mina nya räkor. Det var ett filter speciellt för räkor och det såg jättebra ut, men när jag skulle stoppa ner det så insåg jag att det var mission impossible. Det ska tydligen hängas på kanten på akvariumet, men det fungerar bara på helglasakvarium och karen jag köpte idag hade ram. Försökte sätta det nya filtret i mitt "gamla" akvarium som ju är helglas, men sätter man det där så får man inte på den heltäckande rampen sen. Förstår inte detta, det verkar som att man måste ha något specialakvarium för att kunna använda detta filtret. Borde stå en stor varningstext på kartongen, där gick 500 kr åt skogen. Eller åt sjöss, kan man kanske säga..
Bifogade filer