Äntligen börjar man komma i gång med akvarierna,efter allt bök med vår kära hjärn inspektion här i Sverige . Allt krascha i november då dom fick nå ryck att låsa in mej några månader. Men nu har jag blivit vän med högsta överläkaren så nu börjar det ordna upp sej
Som sagt jag har 3 akvarium 94-200-540 liters som det va tänkt att odla växter i allt blev kanon till det ovan nämnda sen vart det bjugg av hela altet . Säkert växter för några tusen. Men nu har jag gett mej tusan på att de ska bli bra.
Kör med lite egna metoder,som idag la jag i 2 kapsyler växtnäring från Ica lukta soja vart fjutt Direkt. Brukar köra med en annan näring från Ica kostar 50kr/ litern en kapsyl till 30 liter vatten bara för att inte få övergödning. Om man tänker sej det man handlar i fack handeln då doserar man på hela volymen tex 100 liters akvarium med medel plantering,lätt risk för alg bildning. Sen har jag jord akvarium vet inte om susen har tagit slut i jorden,men helt klart ett lyckat val att grunda med jord under senare ett tjockt lager grus. Jag driver en egen sida akvarium-hobby.se som är tänkt på lång sikt. Meningen är att jag ska bygga upp namnet Akvaristhobby till enskild firma,och har nu samarbete med utlandet gällande import & export. Sidan är väll inte direkt proffs gjord men jobbar på den när tid finnes.Kommer få hem nu i början på Aprill 15 kompletta sett till akvarium som ska annonseras på Tradera så titta gärna in dit sök på "Akvarium".