Jag har hört talas om en akvariebutik i E-tuna som ska ha lite allt möjligt och framförallt sådant som man inte vanligtvis ser i vanliga butiker. Med endast öppet två dagar i veckan så gäller det ju att planera. Så jag och dottern begav oss iväg i går em.

GPS..
..har jag ju på mobilen. Adressen hittade den galant. Sedan var det bara att tuta och köra de dära 5,3milen. Men när man sedan är mitt i Eskilstuna får GPS´n frispel och tycker jag ska göra U-svängar överallt!! Stannar till och frågar ett par om de vet vart firman ligger och jo då, jag fick vägbeskrivning (jag var närmare än vad jag trodde men GPS´n tyckte jag skulle åka cykelvägen dit.... hehehe... ).

Jag hade väll egentligen inga planer på att handla, var mer en utflykt för att se vad det var. Jag har fått många tips på butiker men väl framme har man blivit rätt besviken och i princip vänt i dörren. Men här knatade man in och konstaterade att det fanns en del att se. Det blir besök dit igen vid senare tillfälle. Hittade en del malar, corydoras och ciklider men även rötter m.m. som jag ska ha.

Dottern fick med sig 5st Endlers, två Otocinclus vittatus och 3st Pangio kuhlii. En av Endlers hanarna är en så kallad snakeskin så hon är överlycklig för dessa har hon tjatat om enda sedan jag visade henne dem på bild.

Fast det där med att ha koll på sin egna art... Vad får man om man blandar Kamphona med Endler?
Klicka på bilden för större version

Namn: kamphona och endlerhane.jpg
Visningar: 1
Storlek: 135,4 KB
ID: 2345569

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5953.jpg
Visningar: 1
Storlek: 108,8 KB
ID: 2345570

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5955.jpg
Visningar: 1
Storlek: 96,4 KB
ID: 2345571

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5968.jpg
Visningar: 1
Storlek: 123,9 KB
ID: 2345572