Tror vintern kom av sig lite. Även om temperaturen ligger runt nollan så är det snöfritt på marken nu. Idag blåser det rätt ordentligt och jag har vart ute med sonen och jagat ett modellflygplan. Att man förklarat att det GÅR INTE att flyga ett litet frigolit flygplan i nästintill storm... så måste man ju testa. För mamma kan ju ha fel.

Ett kast, ett plan på total vift på en hel "fotbollsplan" och vips far planet iväg till grannen, med 30cm marginal höll det på att dunsa ner i taket på grannens relativt nya bil (morsan, alltså jag, står och skriker: -Gasa på för fan!). Flygplanet for upp och iväg över garagetaket och in i grannens trädgård. Gick och knackade på och frågade om vi fick gå och hämta planet på deras tomt. Grannen skrattade och berättade att hon hade setat och ätit frukost när planet, som hon trodde var en sjujäkla konstig skata, hade dimpt ner utanför fönstret. Hahaha!!

Planet var helt och sonen konstaterade att det faktiskt inte gick att flyga i stormen. Så det vart att köra radiostyrd jeep istället.

~*~*~*~*~*~

Igår hade jag och dottern "egen tid" tillsammans. Var in till Köping och kollade lite i zooaffären. Hon hade fått med sig sina 500:- om hon ville köpa något till sitt akvarium. Lovade henne att göra i ordning det helt och hållet när vi kom hem. Det blev i växtväg Hemiographis colorata och "vattenpest" (mer finbladig och tät). En "blå" kamphona och 5st albino corydoras aeneus.

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1156.jpg
Visningar: 1
Storlek: 162,3 KB
ID: 2345558

Kamphanen har åter fått gått till akvariet och han muckade gräl med allt och alla som kom i vägen av honom. Fick sätta upp en spegel en stund mot glaset så han fick härja av sig lite. Nu är han på lite bättre humör mot de andra.

Skall få ner lite mer växter i akvariet och så ska jag få tag på Otocinclus cocama eller macrospilus. Vittatus går det med. Dottern ville ha fler kuhlii ålar med. Hon fick några posthornsnäckor och de rödaste rili-körsbär räkorna jag hittade så det blir lite algstädning med. Funderar på att åka till Akvariekällaren i Örebro imorgon eller kommande dagar. Var bra länge sedan jag var där och kikade. Har ju trots allt 14mil tur och retur.

Mitt projekt är fortfarande lite avslaget. Vart så mycket nu med min svärfar som åkt ut och in på lasarett i tid och otid och bott på korttidsboende sedan höstas. Nu har det vart skit igen med att han ramlat och slagit sig på boendet så det har vart akuten i natt och krångel igen. Så mina planer får bli när det blir lugnare runt omkring och orken med finner sig med mig.