Var in till Köping idag och införskaffade mig lite prylar till mina projekt. Luftslang, filter och en växt som är snarlik vattenpest men mer finbladig.
Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1004[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 73,3 KB
ID: 2345548

Det här luftdrivna filtret tycker jag är helt ypperligt att ha i mindre akvarium eller odlingsburkar med räkor m.f. Har en Maxima R luftpump och den har hängt med i flera år. Bästa luftpump jag ägt och denna har två utblås anslutningar så denna modell kan jag med gott samvete rekommendera till er som vill ha en pump med bra kapacitet och som är lätt att seriekoppla osv. till flera odlingsburkar.

Och kamphanen verkar gladare med "grönsakerna" och sin pump. Han är väll mer eller mindre hand tam nu efter allt bökande. Lärt sig snabbt att när man knackar lätt på kanten så kommer han till ett ställe där jag matar. Trodde aldrig efter alla dessa år att man skulle bli så fast vid en liten fisk. Hehehe... Skillnad är det ju med stooora fiskar som diskus eller sebraciklider, malar osv. Men jag är väll en skadad akvarist som har blivit blödigare med åren.

Och nu när jag ändå har honom i en "burk" kanske man skulle testa att odla framöver och se vad det blir av med det. Men först får han allt vila sig lite till. Och så ska det nog bli ett lite mer mysigt lugnt hem till honom efter återhämtning. Har allt för många tomma akvarium stående...