Som rubriken lyder, ett väldigt udda mått på karet och ska erkännas kanske inte bästa att börja om med efter några års uppehåll från akvarievärlden =) Men men Här börjar resan.
Köpte det i blindo på en blocket-annons efter ha sett en halvtaskig bild men lyckades få med mig gubben, crossbbuss, täcken och gud vet allt för att det skulle stå bra och stabilt under de 20 milen hem. Väl hemma så började nästa resa, va sjutton ska man ha för filter i ett sådant kar!?
Begav mig efter lite rådfrågning här och myyyyycket googlande till Bra Zoo i örebro och gav dom en tankenöt, och fick frågan "är du säker på måtten?"
Blev till slut 2 platsbyggda filter i sidofacken som fanns och de har fungerat super än så länge - all tack och heder till dig Emanuel på Bra Zoo

Sen kom nästa fråga: Hur gör jag för att plantera när jag inte når ner? Ännu mer rådfrågning här och fick tipset på två planteringsnypor som finns i handel och även om jag inte kommit riktigt överens med dom så är jag ändå nöjd, måste bara lära mig.

Så nu står mitt udda akvarium på sin plats som en skiljevägg mellan hall och vardagsrumsdel, på en möbel byggd av ikeas överskåp till kök =) Och jag vill ha ett till :P fast i bättre mått