Igår satt jag framför datorn och filosoferade när jag hörde ett jäklarns liv utanför fönstret. Det "trrriiiilllll"-ade i en kör och jag vet ju vilka fåglar som låter så! Sidensvansar Bombycilla garrulus i nästan hundratal for fram utanför fönstret. Den här fågeln har jag försökt fota i flera år, men när jag sett dem har jag inte haft någon kamera med mig! Nu är de här!!! Utanför mitt fönster, trillandes i grannens tuja!!!

Sliter upp kameran ur kameraväskan som står bredvid datorn (teleobjektivet är redan monterat på kameran), av med linsskydd (ni vet hur fumlig man blir när man blir stressad), slår på kameran.... som säger att batteriet är tomt!!! *shit* River förbrilt efter andra batteriet i väskan (hjärtat i halsgropen!) byter batteri.. och fåglarna flyger sin kos precis när jag ska börja fota. Men jag sätter mig ner vid datorn och har kameran redo OM sidensvansarna skulle komma tillbaka.

Det gjorde de. Bilderna är tagna genom ett skitigt fönster... men jag fick dem på bild!!
Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5593.jpg
Visningar: 1
Storlek: 156,7 KB
ID: 2345536
Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5599.jpg
Visningar: 1
Storlek: 155,2 KB
ID: 2345537
Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5605.jpg
Visningar: 1
Storlek: 104,1 KB
ID: 2345538
Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5611.jpg
Visningar: 1
Storlek: 222,7 KB
ID: 2345539
Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_5615.jpg
Visningar: 1
Storlek: 236,8 KB
ID: 2345540

Håller på att fixa ett fågelbord så jag kan fota fåglar igen som jag gjorde när vi bodde i gammel-huset. Jag har sett Gröngöling och hört dem vid skogspromenader. Men de är ju inte lätta att se i en grön barrskog. Så kanske kan den våga sig fram till fågelbordet. Och jag ska nog ta och tvätta mina fönster med...