Japp hur sur kan man bli.
Skapade en tråd tidigare i höstas om "Skit" pumparna jag köpt. Dom väsnades trots att dom marknadsförs som tysta. Orkade inte reklamera utan skaffade öronproppar.

För en vecka sen tyckte jag dock att karet var väldigt tyst, en av pumparna hade dött. Orkade inte bry mig så mycket utan slängde i reservpumpen. I fredagskväll skulle jag göra vattenbytet och upptäckte då att pumpelände nr 2 hade stannat den oxså!
Nu surade jag ihop, packade ner pumparna och tackade gudarna för att jag hade garantikvittot kvar, jag är vanligtvis fru slarv så det var ren tur att det fanns kvar.

Lördag fm så gav jag mig iväg till affären, bad att få göra en reklamation när jag kom dit, för dom kom ihåg mig då vi pratat mycket om att jag ville ha en garanterad tyst pump. Då åkte snörp munnen på hos tanten, och killen hon hämtade la in en verkligen översittar attityd, har nog aldrig blivit så dåligt bemött i någon affär. Dessa pumpar var tysta och jag har inte rengjort dem! Obs de är inköpta den 25/8 i år, i min värld helt nya!
Får erkänna att jag hatar att behöva bli otrevlig för att få rätt, för otrevlig blev jag efter deras bemötande. Kan lova er alla att dom aldrig kommer få en akvariekrona till någonsin av mig, och jag kommer inte rekommendera någon vän att handla av dem någonsin. Fattar inte vad dom tror att dom vinner på sitt sätt att bemöta kunder??

Hur som helst, nu snurrar karet med en Eheimpump, känns tryggt och jämnför man vattenflödet så kan man konstatera att de andra var skitpumpar. Några fiskar färre efter detta missöde, så det känns som om jag och karet står på -1 just nu.

Men vi kommer igen det lovar jag ( är mest glad att jag inte skaffat fler invånare innan detta hände).

Annars är det fullt ös medvetslös, från att ha haft 0 hästar har jag idag 3!!!
Inte mina dock men likväl skall dom ha mat och ridning dagligen så jag far som en tok just nu ( för tänk, inte står dom i samma stall utan olika med flera mil emellan). Tur att jag inte köpt någon ny, den hade jag inte haft tid med . Det är dock under en begränsad tid det ser ut så här, 2 månader framåt kommer vara hektiska.

Ha det gott/ B