Jag har en katt som heter Sonic och han är en hjälpreda varje gång jag pillar med något kar, en trogen följeslagare.
När jag slänger lite växter i en spann så är han där för att inspektera dom så att jag inte slänger för fina växter, ibland så kastar han ut dom med då får matte lite extra jobb med att plocka upp dom
När jag ska rensa flytväxter i 310 litaren så ska lilla hjälpredan vara med och fiska upp lite växter och kasta iväg eller så tar han dom i munnen och springer iväg med dom istället.
Idag så gick det dock snett, han skulle som vanligt hjälpa till men uppfattade INTE att glaslocket var borta på ena sidan så när han skulle ställa sig där så var det ju inget som tog emot och han tappade balansen och druttade i, jag släppte allt jag höll i nävarna för att få upp kattstackarn som hade vatten nästan upp till huvudet och fick upp honom ur karet och sprang med honom till badrummet så jag kunde torka honom så idag har han fått sitt nyårsbad(inte för att jag brukar bada han men ändå) när jag kom tillbaks till karet så låg en handduk i karet och en burk så det var bara att fiska upp och sen torka golvet hela vägen till badrummet där det hade droppat, fick springa genom 4 rum.

Jaja den lilla hjälpredan kan ju också stjälpa.

Mest tycker jag han är ivägen faktisk men är så glad för att han tycker det är så spännande att vara med och det händer alltid något.

För några veckor sen när jag skulle fixa 100 litaren så hade jag rampen på sniskan för att kunna komma åt i karet, jag gick till köket och hämtade något och när jag kom tillbaks så hade han lyckats hoppa upp och välta i rampen i akvariet så då gick ju snabbsäkringen såklart och så blev jag ju tvungen att byta ramp för den vågade jag inte använd på ett tag tur att säkringen löste ut.

Varje gång jag ska fixa ynglekaret (som jag har väldigt lågt så att man kan sitta på golvet) då är lilla hjälpredan där med sin kompis och måste känna på vattnet så att tempen är rätt så att man kan dricka det, att jag inte ser in i karet det kvittar, jag får snällt vänta tills dom är färdiga.

Ja hjälpredorna är härliga även fast dom samtidigt är besvärliga.

För ett tag sen när jag skulle fixa i lowtech karet som står så att dom vill hoppa upp på det så dom kommer till fönstret så hade jag locket av villket jag sällan har och den andra ungkatten Tärne hoppade graciöst upp för att sen hoppa upp i fönstret men tyvärr så slutade turen i karet istället med en simmande katt som jag snabbt fick upp, hahaha villken syn nä vad grym jag är.

Ja historierna är många