Jag kopierar (byter bara ut årtalen) det jag skrev för ett år sedan då jag skrev min förra blogg.

Själv har jag varit usel på att blogga under 2012, men däremot har ju flera andra varit desto bättre på det.

Ett stort tack till de som tagit sig tid till att blogga och kommentera bloggarna under 2012. Det har väldigt ofta varit riktigt kul att läsa.

Jag vill önska alla bloggare en riktigt god fortsättning på det nya året - må 2013 bli ett riktigt bra akvaristiskt år
2012 har varit ett rätt hyfsat år för min del. Jag har fått överstökat några operationer som jag hade väntat länge på och det gick bra. Mår idag hyfsat och kan t.o.m numera gå utan mina 2 kryckor så det "går" framåt. Jag är nu inte längre sjukskriven eftersom jag inte längre fick vara det, men blev då istället till 50% sjukpensionerad och även om det inte är många korvören man får ut så var det ändå OK.

Akvaristiskt har det inte hänt så mycket under året - har kvar samma gamla akvarier som tidigare med undantag för att jag "skrotat" några av småakvarierna. Jobbar också på med nästa bok som kommer att bli en ny BTN Akvarieguide som kommer att bli rejält stor (ca. 600 sidor och ca. 2.000 foton). Det blir också den sista boken som jag ger ut - facklitteratur är liksom inte det som säljer idag om man säger så.

Så personligen har jag haft ett bra 2012 även om jag har lite svårt för den nya tidens anda med minskad empati och ökad främlingsfientlighet - nog var det bättre förr, eller? Nu blir det bara kallare och kallare.....

...fast det blir inte vädret. Lägger in ett foto som jag tog härhemma på julafton - nu har det blivit varmare och snön är idag helt borta.
Dessutom lägger jag in ett foto på mitt 3.000 liters akvarium.
Bifogade filer