Jag bor på landet och där finns det såklart villt omkring vårat hus, ibland så undrar man om man ska vara rädd eller bara njuta av naturen.

Vi har väldigt mycket vildsvin här som vi bor, har sett dom ett flertal gånger några hundra meter från huset, jag vet att dom går häromkring på natten och jag har faktiskt slutat gå ut i mörkret för jag vet ej vem som lurar runt hörnet eller vem man stöter på.

Många gånger när jag kommit körandes på vägen här så har jag sett massor av råddjur och grisar, jag såg en sugga med kultingar 10 meter från vägen, hon stirrade på min bil och ungarna stod bakom med röven mot mig. denna kvällen var det mörkt men jag kunde ändå se dom i skenet av billjuset.

En kväll när det börjat skymma ja då stod det ett gäng grisar vid dungen och dom brydde sig inte ett dugg om att jag stod där och tittade med ungarna vi tittade så länge så att vi tröttnade på att kolla o körde vidare.

En morgon var jag ute och gick på vägen såg i ögonvrån att något sprang förbi mig ca 7 meter ifrån mig, då var det 2 rådjur som sprang förbi mig i täppan, lite lustigt varför dom sprang förbi mig dom kunde ju lika gärna sprungit bort ifrån mig mot skogen så varför valde dom att springa efter och förbi mig istället ?

Nu i förmiddags vi 11 tiden kom jag körandes och såg något stort svart som stod i täppan och jag funderade på om det var en stor hund men ack nej det var ett stort vildsvin som bara stod o glodde på mig mitt på ljusa dagen, jag rullade väldigt sakta förbi och den t.o.m vred på sig så att den följde bilen, den kan ha stått 30 meter ut i täppan.
Den såg nästan ut som om den funderade på att anfalla bilen (inte för att jag tror det men den blicken) och den började då inte springa iväg innan jag hade kört en bit heller.

Ja när dom börjar bli så kaxiga att dom bara står o glor på en och är ute helt synbart på dagen då börjar man undra om dom inte börjar bli för orädda.

Ska faktiskt säga att jag går inte i skogen ensam längre. jag vill ha någon med som man kan prata med och visa var man är. Här har blivit 2 överfall på hundar av vildsvin hittills vad jag vet.

Det roligaste jag har sett här var för många år sen, det var en älg som kom gåendes i täppan och Mange stod vid dammen och tittade på fiskar, helt plötsligt fick älgen syn på mange och sprang ut i lagan och började simma,det var då jag fick se den, den simmade ut och sen simmade den in och sen simmade den ut och sen simmade den in den hade ingen aning om vart den skulle ta vägen, hehe stackars älg.