Nu var det ett bra tag sedan man skrev något. Hänt massor här! Så... jag kanske får dela upp alla mina strapatser man gjort....

Husvagnen.
Fick vi hem för ett par veckor sedan. En importvagn som är reggad och besiktigad, alltså färdig för vägarna. Om inte ett lager gett sig när vi drog hem vagnen. Men det skall snart fixas! Modellen är väldigt udda, finns väldigt få av denna vagn. Tror de endast tillverkades i 2 år på -70 talet. Husvagnarna hette Maillets Eric och fanns som typ 1, 2, och 3. Vi har en typ 1, den minsta varianten. Det gjordes några husbilar med.




Ska sitta en kåpa fram som skyddar gasol flaskan som inte är med på bilden.

Gotland!
Meningen var att vi skulle haft med oss husvagnen till Gotland och PV-klubbens sommarträff. Men vi fick boka om och lyckades få en jättemysig stuga vid Visbys strandby. Var värsta lyxen ju! två toaletter, en dusch, eget sovrum med dubbelsäng, ungarna ett rum, kök med alla tillbehör, tv + dvd, öppen el spis och eg. det bästa av allt. Havsutsikt!!


Under fredagen besökte hela familjen Lummelundagrottan. Barnen tyckte det var spännande och lite läskigt att gå ner i grottan.

Hade skapligt väder torsdag-tisdag förutom lördagen som gav en del regn. Det var under lördagen vi körde "rallyt". Vart en tur från Visby-Högklint-Tofta-Klintehamn-Sandhamn-Levide-Lojsta-Etelhem-Buttle-Roma. Tror att vi var strax över 300 pv-personer samt runt 103-107 bilar.

"Äntligen i mål med "Fiona"!"

Under lördagskvällen käkade hela gänget middag. Förrätt: Kajpsoppa (löksoppa), varmrätt: Lamm med potatisgratäng och efterrätt: Saffranspannkaka med salmbärsylt å grädde. Allt var smaskens! Under söndagen presenterades vinnarna i tävlingen. Tror vi kom på 43 plats eller så. Roligt att deltaga i alla fall.

Till barnens stora förtjusning var vi till Kneippbyn å hälsade på Pippi Långstrump på måndagen! Där åktes det olika karuseller och hoppade i hoppborgar.


Måndags em var hela familjen slutkörda vill jag lova! Var bara att åka hem och vila sig i stugan. Tisdagen ägnades hela fm att städa ur stugan och packa ihop för resa hem. Eftermiddagen strosades det i Visby och handlade lite smått och gott. Bland annat te från Kränku. De har värdens godaste teer! Kärleksteet är jag stormförtjust i. Bilder från Visby kommer i nästa inlägg.

Resan gick relativt bra hem. Strax innan Strängnäs skar generatorn och fläkt remmen small av. Vart stående i någon timme innan en väldigt snäll bekant kom och bogserade oss hem. Tur att det inte var så mycket trafik mitt i natten. Var hemma runt 2 snåret på natten så man var bra sliten. Nu är dock Duetten fixad igen och rullar glatt vidare.

Fortsättning följer...