Har äntligen börjat bli klar med mitt nya bakgrundsbygge som tagit lite väl länge.
Det som är lite "speciellt" är materialen och konstruktionen.

Min bakgrund är till för att kunna dölja Stream pumpar utan att hämma deras effektivitet samt så får jag undan hela avrinningsboxen på samma gång.
Materialen är PVC som grundskiva som jag bygger från och formar efter karet och utrymmet som krävs för pumpar.
På detta kommer en innert foam/skum som kan motstå uv till skillnad från vanligt byggskum.
I skummen har jag sedan haft i bitar av den typ av sten man hittar på korallreven, stenen har blivit urlakad så att jag fått ur så mycket fosfat som möjligt.
Jag pressade i stenen medan skummet höll på o torka så den sitter fast rätt ordentligt.

Därefter lade jag bakgrunden ute i solen ca 2 dagar, skummet är svart och om man har den ute så tappar den färg och börjar matcha stenen.
För att ytterligare jämna ut det hela så använde jag mig av ett 2 komponent lim som är beprövat i saltvatten.
Jag drog ett lager över exponerade delar av foam och hällde sedan fin sand över detta, vissa ställen upprepade jag några gånger för effektens skull.


Att ha i bakgrunden är dock ett större och eländigare projekt, jag behöver starta om hela mitt stora kar för detta.
Frågan är när man får tid och ork, känns som om det får bli en "efter semestern" variant.
Lägger in en bild på odlingskarets sump, mycket nöjd med detta projekt...
Bifogade filer