Om man slut på mat till både fiskarna och ödlorna, vad gör man då?
jo, man åker till affären och köper mer.

men om man inte har något motoriserat fordon då?
ja, då tar man sin cykel och cyklar två mil i regn för att införskaffa maten.

vad får man då tillbaka av detta?
jo, man hittar även två små riktiga juveler i affären, en "electric blue" guppy hane och en riktigt snygg svart hona.

hanen har ett "undre svärd" på stjärten i en gulaktig ton. på stjärtfenan har han även tre små svrta prickar i rad. som stjärnbilden orions bälte typ. bakom dessa är fenan gul strimmad. på kroppen har han en svart prick och en rödorange fläck. som en endler ungefär.
vet inte om det är en vanlig guppy eller om det är en korsning med en endler.

honan är på framkroppen vanligt silvergrå, men på bakkroppen och stjärtfenan är hon svart. stjärtfenan är ganska stor för att vara en hona.
riktigt fina

det är alltid lite roligt att gå och köpa syrsor i den affären eftersom dom har inga reptiler. då blir det så att det är alltid någon pälsdjursägare som blir helt häpen över att man kan köpa och överhuvudtaget ta i syrsorna. då blir det alltid att man får "förklara" sig varför man köper dom, och det är ju lite kul att "göra reklam" för reptiler

när jag kom hem och öppnade artemia kakan som jag köpt till fiskarna såg den väldigt konstig ut. jag köper alltid artemia av ett speciellt märke som lägger artemian som en kaka och inte som små kuber. kakan ser ut som ett marabo chocklad typ. rutorna uppåt och på den platta baksidan är det ett plastskal. halva plastskalet var fyllt med artemia som det ska vara. men andra halvan var tom. artemian som skulle ha legat där låg istället på utsidan av plastskalet. hur konstigt som helst ju.
men det viktiga är ju inte hur det ser ut, bara dte går att mata med

även om dte regnade och det var en bit till affären är jag jättenöjd att jag gjorde det. annars skulle jag inte hittat de två snygga guppysarna