Maj är här med allt vad det innebär, det är nu tiden skall finnas till att verkligen njuta av allt vackert. Jag vill gärna unna mig lite njutning men möjligheterna är begränsade när vardagen skall få ta den tid den kräver.

I fyra veckor framåt så arbetar jag på gymnasiet och bedriver undervisning i svenska, det är skönt att slippa universitetet lite men tiden jag vill lägga på allt annat försvinner. Hur gör man då för att få ut så mycket som möjligt av våren? Jo, eleverna rycks upp ifrån sina kära bänkar och körs ut i solen. Jag hoppas på att mina fräna el-killar skriver fina kärleksnoveller ute i solskenet, detta får bli ett litet experiment helt enkelt. Jag hoppas på framgång, det är liksom en utmaning redan i första ledet. Killar som gör andra året på gymnasiet är inte de största beundrarna av romantiken som epok, det har jag i alla fall lärt mig.

Jag har i alla fall lovat dem lite rolig undervisning, nästa vecka så skall litteraturhistorien inom hårdrocken avhandlas, vilka tonåringar gillar inte Metallica, Sabaton och Iron Maiden?

Ja, nu skall jag jobba vidare, förhoppningsvis i det vackra vårvädret...