Just nu känns det som man inte hinner med någonting. Allt man skulle vilja göra står så stilla här hemma. Mina akvarium skulle behöva få sig en om syn. Min odling jag ville få igång, kom aldrig i gång. Har inte haft någon ork alls för mina egna projekt. Det roliga dock är att i det stora akvariet med ciklider så har jag några små överlevande sebra yngel. De är runt 1cm nu. Har inte hjärta att börja riva här i. Möjligen skrapa rutan på alger... hehe..

Men jag funderar på att göra mig av med eldbuks paret och eventuellt sebra paret. Men de skulle ju vara bra att spara till odlings projektet. Men... är det värt att spara på dem? Känns som det inte är någon åt gång på större ciklider. Framför allt inte sebror. Har ett ungt par som jag hade ute på annons för 50:-. Ett svar fick jag, men de är fortfarande kvar. Honan har nu gått ensam för gödning och hon ser ordentligt leksugen ut nu. Sätta till lek eller inte? Någon intresserad?

Stora akvariet ja... Jag skulle vilja göra om det helt. Växtakvarium med co2 anläggning, stort stim av någon fin tetra och kanske några större individer. Och så kommer det in nya fiskar på zoot... och då spricker den där planen... För jag vet att ciklider+växter=falskt. Ett gäng unga Multispinosa-ciklider hade anlänt i tisdags. Och jag vart lite smått kär....


Ja, jag är fortfarande kvar där! Det är så jävla skönt att åka dit och pyssla med det man trivs bäst med. Önskade att kroppen kunde bli lite mer samarbetsvillig så man kunde åka dit oftare. För jag längtar verkligen dit när man går hemma och skrotar. Och det händer något hela tiden där. Nya fiskar med "no name" som man självklart måste dokumentera. Den här tex.

Aristochromis christyi - Papegojciklid hona?

.................................................. .................................................. ....

Xiphophorus maculatus.


Och tillbaka till min tänkta odling. Platys gillar jag. De finns ju så många trevliga färger. Personligen gillar jag "torped"-, "mussepigg"-, "blå"-, "röd" och "sunset" platys mest. Och nu har jag hitta en till individ som jag kanske kommer handla hem rätt snart. Men dessa platys får vara hemliga tills vidare. Jag han inte fota dem igår...

Och jag har massor att fota nästa gång jag beger mig till zoot...